• (+48) 795 494 640 / 601 555 918
  • biuro@breclean.pl
  • Godziny pracy: Pn-Pt: 8:00 - 16:00
bookkeeper-1016299_1920

Utrzymanie porządku w miejscu pracy

Patrzysz wokół siebie i widzisz bałagan? Masz tendencję do gromadzenia rzeczy na swoim biurku? Czas z tym skończyć! Pamiętaj – to jak wygląda twoje otoczenie świadczy o tobie – czy jesteś osobą uporządkowaną, zorganizowaną i godną zaufania. Ponadto w otoczeniu, w którym panuje bałagan znacznie trudniej się skoncentrować i zebrać myśli. Warto więc skończyć ze niewłaściwymi nawykami, zacząć przebywać w otoczeniu, które sprzyja efektywnej pracy. Tylko jak to zrobić?

Początki nie są łatwe. To co należy zrobić jako pierwsze to… gruntowne porządki – tak aby wszystko znalazło się na swoim miejscu. Papiery, książki, gadżety – wszystko co jest nieuporządkowane, leżące na biurku, parapetach – zwyczajnie nie na swoim miejscu – połóż na środek pokoju. Dzięki temu na pewno nie uciekniesz od sprzątania zbyt szybko. Podziel te rzeczy na trzy kupki, które reprezentować będą cztery grupy:

  • rzeczy do wyrzucenia
  • rzeczy do odłożenia na swoje miejsce – artykuły biurowe
  • papiery
  • rzeczy, które przez najbliższy czas nie będą ci potrzebne i które możesz wynieść do innego pomieszczenia

Oczywiście bardzo przydatne będą również wszelakie teczki, segregatory, pojemniki – które od razu będziesz mógł wypełnić odpowiednimi rzeczami. Zapomnij o chomikowaniu. Jeśli nachodzą cię wątpliwości, myśli „a może mi się to jeszcze przyda” – wynieś lub wyrzuć tę rzecz od razu.

Jednak fakt, iż powinny być to gruntowne porządki nie oznacza, że muszą one być zrobione jednego dnia. Wystarczy podzielić pokój na sfery, którymi będziesz się zajmować każdego dnia, aż do uzyskania oczekiwanych w efektów. Podpowiadamy, że jeśli masz nieład w szafach, szufladach – zacznij właśnie od nich, żebyś miał miejsce na odłożenie rzeczy, które leżą na wierzchu (a nie jest to ich miejsce). Szafy są bowiem do tego, aby przechowywać w nich dokumenty i inne przedmioty, a nie do tego, aby świeciły pustkami.

Nadejdzie dzień, kiedy twoje miejsce pracy będzie wyglądać idealnie – nie psuj więc tego nie odkładając rzeczy na swojej miejsce i nie wyrzucając niepotrzebnych rzeczy. Na biurku miej tylko te rzeczy, które są ci niezbędne do pracy. Nie odkładaj niczego na później – jeśli wypiłeś kawę – umyj kubek po skończonym dniu pracy – nie zostawiaj bałaganu na następny dzień. Przyjemniej jest wchodzić do czystego, pachnącego biura i zacząć pracę bez zbędnych rozpraszaczy. Ponadto pamiętaj, nigdy nie ma się wystarczająco dużo czasu na sprzątanie – jeśli nie zrobisz czegoś dziś, pewnie nie zrobisz tego następnego dnia i tak dalej… aż  twoje biuro będzie wyglądać tak jak przed gruntownymi porządkami.

Spróbuj utrzymywać porządek każdego dnia, a zobaczysz z jaką łatwością będziesz się koncentrować, twoje myśli nie będą uciekać od powierzonego zadania, a także twoje samopoczucie będzie lepsze.


Komentarze do wpisu (0)

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.